PROIECT ADMISI- Abandon Diminuat prin Măsuri Integrate Sustenabile în Învățământ

Consultand paginile următoare puteți găsi o scurta prezentare a proiectului nostru ...

...și metodologia necesară activităților de început .

Comunicat de presa de închidere a proiectului

Finalizarea implementării proiectului

Școala Gimnazială ,,Alexandru Ioan Cuza" Vaslui, în calitate de lider, împreună cu Grădinița cu Program Prelungit nr. 9 Vaslui, în calitate de partener asociat, anunță finalizarea implementării proiectului ,,ADMISI - Abandon Diminuat prin Măsuri Integrate Sustenabile în Învățământ" POCU/74/6/18/107740.

Proiectul a fost cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020 a fost implementat pe o perioadă de 36 luni în intervalul 11.04.2018 – 29.01.2022 beneficiind de un buget total în valoare de 5.698.194,57 lei din care 4.843.465,38 lei nerambursabili.

Obiectivul general al proiectului a fost dezvoltarea sistemului educațional românesc prin măsuri destinate deopotrivă preșcolarilor, elevilor și părinților acestora, cât și personalului didactic, de sprijin și de management al Școlii Gimnaziale Alexandru Ioan Cuza și al Grădiniței cu program prelungit Nr. 9 Vaslui.

Principalele activități derulate și rezultatele atinse în cadrul proiectului au fost:

Derularea unui program de consiliere educațională pentru 198 preșcolari, 389 elevi din ciclurile primar și gimnazial, alături de derularea unui program de educație parentală pentru 587 de părinți ai preșcolarilor și elevilor în vederea reducerii riscului de abandon școlar și dezvoltarea armonioasă a copiilor

Derularea programului de tip "Școală după Școală" pentru 120 elevi din ciclurile primar și gimnazial aflați în risc de abandon școlar timp de 3 ani școlari. Prin intermediul acestei subactivități a fost creat un program educațional suport, prin intermediul unui set de măsuri alternative, care să sprijine creșterea participării la educație a unui număr de 60 de elevi din ciclul primar și 60 de elevi din ciclul gimnazial, toți elevii beneficiind de o masă caldă zilnică

Implementarea unui program de activități extracurriculare diversificate (workshop-uri, activități sportive, artistice, interculturale, tabere și excursii etc.) precum și activități de facilitare a tranziției către următorul ciclu de învățământ. În cadrul acestei activități au fost înființate 4 cercuri tematice de dans, desen, sport și muzică, au fost organizate 4 tabere de vară la care au participat 180 de elevi, au fost organizate 18 excursii de o zi la obiective turistice din regiune. Totodată, au fost organizate 42 workshop-uri de educație financiară și antreprenoriat și 36 workshop-uri pentru dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor

Activități de facilitare a tranziției elevilor de la învățământul primar la cel gimnazial și de la cel gimnazial la cel liceal fiind realizate 14 vizite de studiu la liceele din regiune

Desfășurarea unui program de educație pentru sănătate, igienă și nutriție pentru preșcolari, elevi și părinții acestora cu rolul de a facilita promovarea cunoștințelor corecte privind diverse aspecte ale sănătății, să sporească gradul de conștientizare al părinților cu privire la importanța nutriției pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor totodată formând atitudinile și deprinderile indispensabile unui comportament sănătos al preșcolarilor și elevilor, toți copiii beneficiind și de 5 pachete de igienă acordate semestrial pentru susținerea programului educațional

Implementarea unor măsuri complementare de reducere a fenomenului abandonului școlar prin prevenirea declanșării unuia dintre factori, respectiv resursele financiare reduse ale familiilor pentru susținerea copiilor în sistemul educațional prin acordarea a 5 pachete de rechizite școlare, precum și acordarea a 3 pachete de îmbrăcăminte de iarnă și 1 pachet de îmbrăcăminte de vară pentru un număr de 198 preșcolari și 389 elevi

Sprijinirea dezvoltării resurselor umane din mediul preuniversitar prin formarea a 65 cadre didactice și a personal de sprijin pentru copii, cursuri menite să contribuie la dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice în vederea sporirii calității și competitivității mediului educațional preuniversitar în general

Îmbunătățirea infrastructurii educaționale a unității de învățământ prin dotarea spațiilor educaționale cu table interactive, materiale didactice precum auxiliare, atlase, culegeri, enciclopedii, dicționare, jocuri didactice pentru dotarea bibliotecii școlare, precum și amenajarea a 30 de săli de clasă cu laptop și videoproiector pentru realizarea de activități didactice atractive și creative

Pe parcursul celor 36 luni de implementare proiectul a implicat un grup țintă variat reușind să realizeze obiectivele asumate pentru susținerea prin măsuri educaționale integrate, stimularea accesului egal și participării active a copiilor la învățământul preșcolar, primar și gimnazial de calitate, în special a grupurilor cu risc de părăsire timpurie a scolii pentru:

392 de copii de vârstă preșcolară au participat la cercurile de dans, desen, sport și muzică, activități de consiliere educațională și consiliere parentală, precum și activități de educație pentru sănătate și nutriție adaptată acestora

392 de copii de vârstă preșcolară au beneficiat de 3 pachete îmbrăcăminte de iarnă, 1 pachet de îmbrăcăminte de vară, 5 pachete de rechizite școlare și 5 pachete de igienă

453 de elevi din ciclurile primar și gimnazial au participat la cercurile de dans, desen, sport și muzică, workshop-uri interdisciplinare, tabere și excursii, activități de consiliere educațională și consiliere parentală, program de pregătire pentru tranziția la următorul nivel de învățământ, program de tip "Școală după Școală" cu o masă caldă zilnică, precum și activități de educație pentru sănătate și nutriție adaptată acestora

453 de elevi au beneficiat de 3 pachete îmbrăcăminte de iarnă, 1 pachet de îmbrăcăminte de vară, 5 pachete de rechizite școlare și 5 pachete de igienă

587 de părinți ai preșcolarilor și elevilor au fost consiliați cu privire la parcursul educațional al copiilor lor și importanța educației participând și la activități de educație sanitară și de nutriție pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor lor

65 cadre didactice și personal de sprijin au beneficiat de trei sesiuni de cursuri de formare profesională pentru îmbunătățirea competențelor și a calității actului educațional

Proiectul s-a derulat cu sprijinul Primăriei Municipiului Vaslui prin susținerea financiară a contribuției necesare pentru derularea proiectului pe parcursul celor 3 ani de implementare. Valoarea cofinanțării asigurată de Primăria Municipiului Vaslui este de113.963,94 RON, respectiv 2% din valoarea totală a proiectului.

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin

Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Date de contact

Prof. Mariana Sandu – Manager de proiect

E-mail: admisi.vaslui@gmail.com

Prezentare proiect 

PREZENTARE PROIECT

ADMISI - Abandon Diminuat prin Masuri Integrate Sustenabile în Învațamânt

Cod proiect 107740

I. Prezentare generală

Gradul de dezvoltare sociala, economica si culturala este in stransa legatura cu sistemul educational. Acesta avand un rol esential in dezvoltarea resurselor umane unei societati, reprezentand astfel un pilon de baza. Desi in Romania educatia obligatorie este gratuita si principial fiecare copil ar avea acces la servicii educationale, in realitate ne confruntam cu o rata ridicata de abandon scolar si analfabetism. Aceste fenomene sunt declansate de o serie de factori precum: nivelul ridicat de saracie, nivelul redus de educatie al parintilor, mediul de resedinta, rezultatele slabe la invatatura si excluziunea sociala si amplificate de lipsa pregatirii specifice si competentelor transversale ale cadrelor didactice, care pe termen lung genereaza efecte negative asupra educatiei copiilor si pietei fortei de munca, impiedicand in acelasi timp dezvoltarea unei tari.

Conform "Raportului de tara al Romaniei pentru 2016" elaborat de Comisia Europeana, rata de parasire timpurie a scolii a crescut la 18,1 % in 2014, cu aproape 7 puncte procentuale peste media de la nivelul UE siobiectivul national din cadrul Strategiei Europa 2020.

II. Obiectivele specifice ale proiectului

1. Ameliorarea si diversificarea serviciilor educationale prin structurarea procesului de predare si actualizarea infrastructurii educationale dupa principiile directoare ale unei metodologii de tip "Scoala/Gradinita prietenoase" de care sa beneficieze un numar de 587 de copii si constientizarea importantei educatiei prin organizarea unei campanii cu implicarea unui numar de 587 de parinti. Sustenabilitatea programelor educationale va fi asigurata prin dezvoltarea de parteneriate cu organizatii locale relevante si organizarea unui workshop pentru facilitarea diseminarii, transferului si valorificarii bunelor practici asimilate in cadrul

proiectului la nivel local si regional cu implicarea unui numar de 50 de participanti.

2. Stimularea accesului si participarii copiilor la invatamantul prescolar, in special a grupurilor cu risc de parasire timpurie a scolii, printr-un set de masuri integrate destinate copiilor apartinand grupurilor vulnerabile si parintilor acestora ce vizeaza dialogul scoala-familie-copii-comunitate, activitati de consiliere si educatie parentala pentru un numar de 198 copii prescolari, furnizarea de sprijin material pentru un numar de 198 copii prescolari, desfasurarea de activitati extra-curriculare si a unui program de educatie pentru sanatate, igiena si nutritie pentru un numar de 198 copii prescolari si 198 parinti.

3. Stimularea accesului si participarii elevilor la invatamantul primar si gimnazial, in special a grupurilor cu risc de parasire timpurie a scolii, printr-un set de masuri integrate de asigurare a oportunitatilor egale pentru elevii apartinand grupurilor vulnerabile, prin campanii continue de dialog scoala-familie-copii-comunitate, derularea unui program de tip "Scoala dupa scoala" pentru un numar de 120 elevi, furnizarea de sprijin material pentru numar de 389 elevi, desfasurarea de activitati de consiliere si educatie parentala pentru un numar de 389 desfasurarea de activitati extra-curriculare si a unui program de educatie pentru sanatate, igiena si nutritie pentru un numar de 389 elevi si 389 parinti.

4. Dezvoltarea unei structuri educationale de calitate prin ameliorarea competentelor profesionale ale 65 de persoane din categoria cadrelor didactice, personalului de sprijin si echipei manageriale din cadrul Scolii Gimnaziale Alexandru Ioan Cuza si Gradinitei cu program prelungit Nr. 9 prin facilitarea accesului acestora la cursuri de pemtru cresterea performantelor profesionale ale resurselor umane.

Echipa de implementare 


Metodologie 




Calendar și fișă de evaluare CV 


Comunicat de presa pentru deschiderea proiectului

,,ADMISI – Abandon Diminuat prin Măsuri Integrate Sustenabile în Învățământ"

Școala Gimnazială Alexandru Ioan Cuza" Vaslui" a câștigat un proiect cu finanțare nerambursabilăproiectul,,ADMISI - Abandon Diminuat prin Măsuri Integrate Sustenabile în Învățământ" - POCU/74/6/18/ 107740 în cadrul căruia 587 de copii aflați în risc educațional vor beneficia de sprijin educațional și material pentru reducerea ratei de abandon școlar și susținerea acestora în finalizarea studiilor primare și încurajarea continuării studiilor.

Proiectul va aduce valoare adăugată în dezvoltarea unui sistem educațional incluziv, în care resursele umane dispun de competențe transversale necesare gestionării situațiilor de abandon școlar preșcolarii și elevii beneficiază de măsuri specializate și adaptate în vederea creșterii accesului la educație.

Astfel, proiectul ,,ADMISI - Abandon Diminuat prin Măsuri Integrate Sustenabile în Învățământ" va contribui la realizarea obiectivelor prin:

creșterea numărului de preșcolari și elevi ai ciclului primar și gimnazial care să beneficieze de măsuri preventive/corective de părăsire timpurie a școlii;

creșterea numărului de copii și părinți/tutori care beneficiază de activități de consiliere și mediere;

dezvoltarea competențelor cadrelor didactice, personalului de sprijin și managerial prin participarea la cursuri de formare.

În acest sens vor fi prevăzute măsuri specifice să combată majoritatea cauzelor identificate:

furnizarea de sprijin material (rechizite, îmbrăcăminte și încălțăminte) pentru un număr de 402 de elevi și 185 preșcolari;

educație și consiliere parentală pentru 587 de părinți/tutori;

crearea unui program de tip "Școală după Școală" de care vor beneficia 60 de elevi;

oferirea unei game largi de activități extracurriculare (cercuri, tabere, excursii, workshop-uri, vizite de informare la licee din regiune pentru elevii clasei a VIII-a) menite să contribuie la dezvoltarea personală a copiilor și să faciliteze tranziția acestora la următorul ciclu de învățământ (gimnazial/liceal);

promovarea unui mediu prietenos prin implementarea conceptului de "Școală/Grădiniță prietenoasă";

dezvoltarea resurselor umane din grădinițe și scoli prin intermediul participării acestora la cursuri de formare.

Proiectul se adresează următoarelor categorii de grup țintă:

198 de copii de vârstă preșcolară și 389 de elevi care fac parte din grupuri cu risc de părăsire timpurie a școlii;

587 de părinți ai preșcolarilor și elevilor aflați în risc educațional;

65 de resurse umane care vor beneficia de cursuri de formare.

Proiectul se derulează pe o perioadă de 36 în perioada aprilie 2018 - aprilie 2021 acordându-se o finanțare totală de 5.698.194,57 RON din care 4.843.465,38 RON sunt nerambursabili.

Proiectul se derulează cu sprijinul Primăriei Municipiului Vaslui prin susținerea financiară a contribuției necesare pentru derularea proiectului pe parcursul celor 3 ani de implementare. Valoarea cofinanțării asigurată de Primăria Municipiului Vaslui este de 113.963,94 RON, respectiv 2% din valoarea totală a proiectului, defalcată astfel:

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Date de Contact

Sandu Mariana – Manager de proiect

E-mail: maria_sandu76@yahoo.com

Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți