Comunicat de presa

PROIECT EDUSTAR - ID 153376

Prezentare PROIECT SMIS 153376

EDUCAȚIE NONFORMALĂ ÎN SISTEM OUTDOOR

(O.S.6.3 ȘI O.S.6.6)

În România, educația formală are rol esențial în viața comunității, existând însă în ultimele decenii o devalorizare a interesului acordat de către elev acestui tip de învățare. În acest context, educația non formală aduce plus valoare pentru reducerea efectelor fenomenului de abandon și părăsire timpurie a școlii pentru grupurile defavorizate, având o structură curriculară nedefinită strict într-un cadru formal și, mai ales, decisă de participanții la acest tip de educație. Utilizând educația non formală și principiul participativ, care stă la baza filosofiei educației non formale, elevul se va simți implicat direct în alegerea temei studiate, a structurii acesteia și a duratei de studiu alocat fiecărei teme.

Rezultatele așteptate în urma implementării operațiunilor finanțate în cadrul acestei cereri de propuneri

de proiecte vizează:

  • Creșterea ratei de participare în învățământul primar și secundar și prin dezvoltarea unor măsuri integrate de prevenție;
  • Competențe îmbunătățite ale personalului didactic din învățământul pre-universitar în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli incluzive.
  • Acțiunile sprijinite și activități

În vederea îndeplinirii OS 6.3., va fi finanțată prin FSE implementarea următoarelor activități, desfășurate în sistem outdoor, pe nivelul ISCED al unității de învățământ:

1. Activități de bază pentru programe de educație non formală sau în sistem outdoor, activități activ participative, interactive, centrate pe copii;

2. Programe socio-educaționale de dezvoltare cognitivă;

3. Activități educaționale orientate către dezvoltarea/obținerea de competențe;

4. Activități de tipul cluburilor/atelierelor/cercurilor pe domenii de interese (pentru dezvoltarea aptitudinilor socio-emoţionale, pentru favorizarea auto-exprimării, cu accent pe dezvoltarea limbajului, pentru a putea exersa coordonarea și funcțiile motorii sub supraveghere și prin interacțiune cu personalul);

5. Programe și activități activ-participative educator/profesor - elev, pentru îmbunătățirea utilizării limbajului și aptitudinilor sociale, conducând la dezvoltarea abilităților logice și de raționare;

6. Ateliere de dezvoltare a abilităților cognitive și practice de bază necesare pentru utilizarea

informațiilor relevante în scopul executării sarcinilor și rezolvării problemelor de rutină;

7. Activități practice de observare/descoperire a cunoștințelor abia dobândite în educația formală;

8. Activități interdisciplinare pentru prevenirea/tratarea analfabetismului funcțional cu privire la înțelegerea/procesarea/folosirea rațională și asumată a noțiunilor acumulate în educația formală;

9. Activități pregătitoare/ educative/de orientare, pentru copiii care urmează să intre într-un alt ciclu școlar, în vederea sprijinirii tranziției școlare a copiilor în momentele critice pentru evitarea riscului educațional (copiii de 5 ani care urmează să intre în clasa pregătitoare, copiii de clasa a patra care urmează să intre în clasa a cincea, copiii de clasa a opta care urmează să intre la liceu) și activități care sprijină acomodarea copiilor/elevilor în noul ciclu de învățământ;

10. Programe sau activități de prevenire a părăsirii timpurii a școlii prin sport, artă, educație în aer liber și alte activități care dezvoltă talentele copiilor, spiritul de echipă, creativitatea, abilitățile de leadership etc;

11. Programe sau activități de educație pentru sănătate, igienă și nutriție sănătoasă;

12. Programe sau activități care vizează desegregarea școlară, creșterea stimei de sine, educație interculturală;

13. Orice alt tip de activitate/metodă adaptată la nevoia copilului vulnerabil și care contribuie la prevenirea sau reducerea abandonului școlar etc.

Beneficiile asociate participării la programe de educație nonformală, în special cele în afara sălii de clasă sunt numeroase, cercetările evidențiind, în principal, progresul în ceea ce privește rezultatele academice și dezvoltarea socio-emoțională, prevenirea comportamentelor deviante și îmbunătățirea stării de sănătate.

Prezentul proiect are ca obiectiv derularea activităților educaționale în afara sălii de clasă, în special în spațiile amenajate prin intermediul proiectului. Sunt promovate metodele de învățare în afara sălii de clasă, inclusiv în spațiile de învățare în aer liber. Lista propusă mai sus reprezintă exemple orientative de activități, acestea pot fi planificate și nuanțate în cadrul proiectelor depuse, în funcție de nevoi și particularități ale școlilor implicate.

În vederea îndeplinirii OS 6.6, vor fi finanțate prin FSE următoarele tipuri de acțiuni:

Perfecționarea profesională specializată acreditată a resurselor umane pentru învățământul preuniversitar, în special în cazul personalului care lucrează cu copiii aparținând grupurilor vulnerabile, inclusiv copii aparținând minorității rome, copii cu nevoi speciale, copii din comunitățile dezavantajate socio-economic.

Pentru acțiuni aferente OS 6.6., este obligatorie frecventarea, de către persoanele din grupul țintă al proiectelor depuse, a unui program de perfecționare profesională în domeniul organizării și furnizării educației non formale în sistem outdoor pentru care se vor acorda credite profesionale transferabile.

  • Parteneriat

LIDER:

Școala Gimnazială "Alexandru Ioan Cuza", Mun. Vaslui și subunitățile arondate

PARTENER 1:

Școala Gimnazială "Ștefan Ciobotărașu", Sat Lipovăț și subunitățile arondate

  • Durata proiectului

Perioada de implementare a proiectului este de maximum 18 luni, estimată în intervalul 1 iulie 2022 - 31 decembrie 2023.

4. Grupul țintă al proiectului

În cadrul prezentei cereri de propuneri de proiect, grupul țintă cuprinde următoarele categorii:

Pentru realizarea OS 6.3.:

Elevi din învățământul preuniversitar obligatoriu, clasele 0-X (ISCED 1-3), în special elevi din grupurile vulnerabile, cu accent pe elevii aparținând minorității rome, elevi din mediul rural, elevi cu dezabilități, elevi din comunitățile dezavantajate socio-economic;

  • Cel puțin 321 elevi din minimum 3 unități de învățământdin care:
  • Cel puțin 33 elevi aparținând minorității romă
  • Cel puțin 49 elevi cu domiciliul în mediul rural.

Pentru realizarea OS 6.6.:

Personal didactic/ personal de sprijin care beneficiază de programe de formare/ schimb de bune practici - 39 persoane

5. Bugetul proiectului

Buget total: 1.731.100 lei

Valoare totală proiect (maximum)
-lei-

Contribuție proprie 2% (maximum)
-lei-

Valoare estimată / lună (maximum)
-lei-

Valoare totală, din care:

1.731.100,00

34.622,00

1.923,44

Școala Gimnazială "Alexandru Ioan Cuza", Mun. Vaslui

1.298.325,00

25.966,50

1.442,58

Școala Gimnazială "Ștefan Ciobotărașu", Sat Lipovăț

432.775,00

8.655,50

480,86

Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți